دکتر علیرضا کاظمی روز شنبه 21 مهرماه 1403،
با حضور در دبیرستان ماندگار البرز
و افتتاح چهارمین سال برگزاری پویش جهاد علمی دبیرستان البرز
ضمن قدردانی از ایده پرداز، طراح و مجریان طرح ، پویش جهاد علمی البرز را
به عنوان تلاشی در راه تحقق بسط عدالت آموزشی، طرحی بی نظیر و منحصر بفرد خواند
و با تأکید بر اینکه باید در کنار محرومیتزدایی به سمت نصیب برابر آموزشی حرکت کنیم، گفت:
توانمندسازی افراد سبب تحقق باقی اضلاع عدالت خواهد شد؛
زیرا رشد اجتماعی افراد سبب رشد همه جانبه یک جامعه میشود.
کاظمی با بیان اینکه دبیرستان البرز محل آموزش انسانهای فرهیخته و دانشمندان بزرگی بوده است
که برای کشور عزیزمان خدماتی ارزندهای انجام دادهاند،
بر داشتن روحیه انفاق و کمک به همنوع در مباحث دینی تاکید کرد و افزود:
مهمترین مأموریت پیامبران الهی، برقراری عدالت و بسط آن بوده است.
بنابراین همه ما مکلفیم که نگاه و تفکر عادلانه بر اندیشه، گفتار و رفتارمان حاکم باشد.
وی با تأکید بر اینکه در ۴۴ سالی که از عمر جمهوری اسلامی میگذارد،
خدمات ارزنده بسیاری در حوزه بسط عدالت آموزشی انجام شده است،
( از جمله مدرسه سازی)که غالبا سخت افزاری بوده اذعان نمود:
در کنار توسعه و بسط عدالت در حوزههای سخت افزاری
باید به دنبال بسط عدالت آموزشی در حوزه نرم افزاری هم باشیم
و دبیرستان البرز این رویکرد را به نحو بی نظیری اتخاذ نموده است.
لذا این تجربه زیسته البرز، باید به عنوان الگوی حسنه مورد توجه قرار گیرد.
ایشان سه گانه، آموزش، آزمون و مشاوره را حلقه ای کامل برای بسط عدالت در حوزه آموزش و یادگیری دانست
و اذعان داشت در آستانه چهارمین سال برگزاری پویش جهاد علمی البرز،
وقت آن رسیده که بر جامعه مخاطب بیشتر متمرکز شویم
و ضمن شبکه سازی، از بهرهمندی بهینه مخاطبین از کار منحصربفرد البرز اطمینان یابیم.
دکتر سعدی، طراح، ایده پرداز و مجری طرح پویش جهاد علمی البرز نیز
در این جلسه ضمن تبیین و توضیح جزییات طرح و ارائه گزارشی جامع از مناطق هدف، اذعان نمود:
این طرح در ابتدا در ایام کرونا و با فراخوانی خطاب به اساتید دبیرستان آغاز شد.
استقبال بی نظیر دبیران البرز از این کار خیرخواهانه و حمایت از دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار
سبب شد تا با نام "پویش علمی جهادی دبیران دبیرستان ماندگار البرز" کار خود را آغاز کنیم
و پس از موفقیت طرح در جامعه هدف که عمدتا منطقه سیستان و بلوچستان و مناطقی از زنجان بود
پروپوزال آن به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه شد
و طرح ملی شدن آن تصویب گردید تا ذیل بخشنامه آموزش و پرورش اجرایی شود.
لذا اگر رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی،
دکتر علیرضا منادی سفیدان از این طرح حمایت نمی کردند، این طرح با این وسعت شکل نمی گرفت
و حامیان دیگر این طرح دکتر آقامحمدی رییس سازمان توانمندسازی مناطق کم برخوردار بودند
که در کنار حمایت دکتر پورمحمدی رییس سازمان برنامه و بودجه، سبب توسعه بیشتر طرح شدند.
و لذا سه سال تداوم و عملکرد رو به رشد آن را شاهد بودیم.
سعدی در آخر اذعان داشت: من و همکارانم در پویش جهاد علمی البرز
امیدواریم در سال پیش رو، بیش از پیش خدمتگزار جامعه هدف باشیم
و قدمی هر چند کوچک در بسط عدالت آموزشی و خدمت به فرزندان ایران عزیزمان برداریم.