11 مرداد 1401

قرائت گزارش فعالیت پویش علمی جهادی دبیران دبیرستان البرز در کمسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی

مولف: محمد محمدی   /  دسته: دسته بندی نشده   /  رتبه دهید:
4

قرائت گزارش فعالیت پویش علمی جهادی دبیران دبیرستان البرز در کمسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی

 

       قرائت گزارش فعالیت پویش جهادی دبیرستان البرزدر کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس

ارائه گزارش پوشش تحصیلی دانش آموزان مناطق کم برخودار توسط دبیرستان البرز به کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی؛ به گزارش روابط عمومی دبیرستان ماندگار البرز ؛ امروز یکشنبه نهم مرداد ماه جلسه کمسیون اموزش و تحقیقات مجلس  میهمان ویژه داشت. جلسه امروز صبح کمسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس و اعضای کمسیون ، محمدی مدیر دبیرستان ، خانم دکتر مریم  سعدی طراح و برنامه ریز آموزشی دبیرستان ماندگار البرز و مدیراجرایی طرح پویش علمی جهادی از دبیرستان ماندگار البرز  تشکیل جلسه داد .

در ابتدای جلسه دکتر منادی رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات به بیان دیدگاه و حمایت کمسیون از طرح های جهادی در قالب پوشش تحصیلی مناطق کمک برخودار و اجرای عدالت آموزشی به طرح پویش جهادی دبیرستان ماندگار البرز اشاره کرد و افزود این طرح توانسته در 3 فاز بیش از 35 هزار دانش آموز را تحت پوشش  ارتقاءتحصیلی قراردهد

خانم دکتر مریم سعدی مدیراجرایی طرح پویش علمی جهادی از دبیرستان ماندگار البرز با ارائه گزارش مبسوطی ازفعالیت های انجام شده پرداخت . دکتر سعدی ضمن تشکر از حمایت های ویژه رئیس و اعضای کمسیون آموزش و تحقیقات از نقش وزیر آموزش پرورش و حمایت هیئت امنای دبیرستان ،در برگزاری کلاسهای آنلاین گفت : مدریت دبیرستان همواره در سالهای گذشته نیز به نوعی در حال خدمت رسانی به مناطق کم برخودار بود که امسال با حمایت ویژه کمسیون آموزش و تحیقات مجلس شورای اسلامی برنامه های پویش جهادی دبیران مجموع چهار فاز ،   12710 دقیقه ،  معادل 211 ساعت و پنجاه دقیقه  کلاس ها وهمایش های آموزشی برای 120 مدرسه شبانه روزی با جامعه آماری بیش از 35 هزار نفر دانش آموزعضو مدارس شبانه روزی  عشایر برگزار شد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت : بی تردید مهمترین  نتیجه اجرای این طرح وتداوم آن ، کم رنگ شدن اثر مافیای کنکور ، بسط عدالت آموزشی و در یک کلام تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این خصوص است.

در ادامه جلسه اعضای کمسیون آموز ش و تحقیقات بیان دیدگاهها و نظرات کارشناسی خود در این زمینه پرداختند و راهکارهای لازم را در خصوص گسترش و تعمیم پویش های جهادی تاکید کردند.

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  ردیف بودجه ای را برای این امر اختصاص دادند و خواستار استمرار پویش جهادی در دبیرستان ماندگار البرز شدند.

مشروح گزارش دبیرستان به شرح زیر در کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی توسط خانم دکتر سعدی، عضو هیات امنا، طراح و برنامه ریز آموزشی دبیرستان ماندگار البرز مدیراجرایی طرح پویش علمی جهادی قرائت گردید.

 

گزارش  پویش علمی جهادی دبیران دبیرستان ماندگار البرز

دبیرستان ماندگار البرز با سوابق علمی، آموزشی، فرهنگی و تربیتی و برخورداری از حسن شهرت جهانی، ملی و استانی که نماد قدمت و خدمت می باشد؛  دارای ظرفیت مطلوب تحصیلی برای دانش آموزان مستعد کشورمان می باشد. در طرح حمایت آموزشی ازدانش آموزان ساکن در مناطق ­کم­ برخوردار، این مجموعه مترصد آن است تا با به کارگیری تجربیات موفق خود در امر آموزش؛ یاری­رسان مدارسی باشد که به دلیل امکانات محدود، عدم دسترسی مناسب به منابع و دوری از مرکز، دچار مشکلاتی در ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان خود هستند. بویژه در سال­های اخیر و متاثر از همه گیری ویروس کرونا و غیرحضوری شدن فضای آموزش، افت تحصیلی ناگزیری بر فضای آموزشی این مناطق، بطور ویژه، سایه افکنده که نمی­توان از آن اغماض نمود. از طرفی در راستای تحقق هر چه بیشتر عدالت آموزشی و خدمت به هموطنان عزیزمان، دبیرستان ماندگار البرز با تجربه بیش از ۱۵۰ سال آموزش و تربیت بیش از صد هزار نفر نیروی متخصص برای خدمت به کشور عزیزمان، خود را در برابر حل این مشکلات مسئول می‌داند آنچه که در توان دارد به کار گیرد تا خدماتی درخور شرایط و جهت اعتلای سطح علمی دانش آموزان ارائه دهد.

  • با این نگاه طرح پویش علمی جهادی دبیران دبیرستان ماندگار البرز، برای برخی مدارس مناطقی از سیستان و بلوچستان و زنجان در سال 1400 با رویکرد آموزش، آزمون و خدمات مشاوره برگزار شد و نحوه اجرای آن با موفقیت و استقبال مواجه گردید. دراین فاز که  با رویکرد تستی و تشریحی برگزار شد. 
  •  

 

- میزان خدمات آموزشی برای رشته ریاضی وفیزیک و علوم تجربی بشرح ذیل می باشد :

  1. درس فیزیک : 490 دقیقه
  2. درس شیمی : 640 دقیقه
  3. دروس ریاضی و هندسه : 950 دقیقه
  4. درس فارسی : 430 دقیقه
  5. درس زیست شناسی : 440 دقیقه

|مجموعاً 3150 دقیقه  معادل (  52 ساعت و 30دقیقه)

همزمان با اجرای پویش علمی جهادی، ریاست محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی؛ جناب آقای دکتر منادی، خواستار تسری و تعمیم این طرح به سایر مناطق کشور به عنوان طرحی ملی، جهت تقویت بنیه علمی مدارس مناطق هدف با رویکرد تشریحی و کنکورمحور گردیدند. با تصمیم دکتر منادی و حمایت­های سرکار خانم دکتر شیوا قاسمی­پور عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات و نظر ایشان مبنی بر زیرپوشش قراردادن مدارس شبانه­ روزی کل ایران؛ در گام اول طرحی با هدف آمادگی دانش­ آموزان پایه دوازدهم جهت شرکت درامتحانات نهایی خرداد 1401 تقدیم وزارت آموزش و پرورش گردید.

با دستور  وزیر محترم آموزش و پرورش اقای دکتر نوری و حمایت­های قاطع مهندس کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و دستور ایشان مبنی بر اجرایی شدن طرح و متعاقب آن با  فراهم آمدن زیرساخت­های لازم و شرایط مساعد توسط جناب اقای سلطانیان مدیرکل دفتر متوسطه نظری آموزش و پرورش، ورود طرح به فاز اجرایی با رویکرد تقویت و تثبیت جهت آمادگی دانش­آموزان برای شرکت در امتحانات نهایی، میسر گردید.

لذا در فاز اجرا در ماه اردیبهشت، جهت تقویت؛ برنامه ­ریزی آموزشی بر مبنای رویکرد آموزش و مرور صورت گرفت و در ماه خرداد، جهت تثبیت؛ با رویکرد نکته گویی و حل سوالات پرتکرار امتحانات نهایی، همایش هایی برای دروس تخصصی برگزار شد.

 

  • در ماه اردیبهشت ، با رویکردآموزش ومرور میزان خدمات ارائه شده آموزشی به شرح ذیل بوده است:
  • رشته ریاضی وفیزیک و علوم تجربی
  1. درس ریاضی : 450 دقیقه
  2. درس زیست شناسی : 450 دقیقه
  3. درس هندسه : 450 دقیقه
  4. درس فیزیک : 685 دقیقه
  5. درس شیمی : 685 دقیقه

مجموعاً 2720 دقیقه  معادل (  45 ساعت و 20دقیقه)|

  • رشته علوم انسانی
  1. درس ادبیات : 450 دقیقه
  2. درس عربی : 900 دقیقه
  3. درس علوم وفنون ادبی : 450 دقیقه
  4. درس ریاضی و آمار : 450 دقیقه
  5. درس زبان انگلیسی : 450 دقیقه

|مجموعاً 2700 دقیقه  معادل (  45 ساعت )|

 

 

  • در ماه خرداد نیز با رویکرد حل نمونه سئوالات امتحانات نهایی  میزان خدمات ارائه شده آموزشی به شرح ذیل بوده است:
  • رشته ریاضی وفیزیک و علوم تجربی
  1. درس ریاضی مختص رشته ریاضی : 150 دقیقه
  2.  درس ریاضی مختص رشته تجربی : 150 دقیقه
  3. درس زیست شناسی : 225دقیقه
  4. درس هندسه : 225 دقیقه
  5. درس فیزیک : 225 دقیقه
  6. درس شیمی : 225 دقیقه

مجموعاً 1200 دقیقه  معادل (  20 ساعت)|

  • رشته علوم انسانی
  1. درس ادبیات : 225 دقیقه
  2.  درس علوم وفنون ادبی : 225 دقیقه
  3. درس ریاضی وآمار : 225دقیقه
  4. درس زبان انگلیسی : 225 دقیقه

مجموعاً 1200 دقیقه  معادل (  20 ساعت)|

 

  • و در آخرین فاز که در اواخر خرداد و هفته اول تیرماه برگزار شد ، میزان برگزاری همایش های جمع بندی تستی دروس عمومی کنکور برای هر سه گروه آزمایشی به شرح زیر می باشد:
  1. درس ادبیات : 360 دقیقه
  2. درس عربی : 660 دقیقه
  3. درس دینی : 360دقیقه
  4. درس زبان انگلیسی : 360 دقیقه

|مجموعاً 1740دقیقه  معادل (  29 ساعت)|

 

لذا در مجموع چهار فاز ،   12710 دقیقه ،   معادل 211 ساعت و پنجاه دقیقه    کلاس ها وهمایش های آموزشی برای 120 مدرسه شبانه روزی با جامعه آماری بیش از 35 هزار نفر دانش آموز عضو مدارس شبانه روزی  عشایر برگزار شد.

 

بی تردید مهمترین  نتیجه اجرای این طرح وتداوم آن ، کم رنگ شدن اثر مافیای کنکور ، بسط عدالت آموزشی و دریک کلام تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این خصوص است.

 

 
 
 

تعداد مشاهده (793)       نظرات (0)

نظرات کاربران درباره خبر "قرائت گزارش فعالیت پویش علمی جهادی دبیران دبیرستان البرز در کمسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی"


نظرتان را بیان کنید

نام:
پست الکترونیکی:
نظر:
کد بالا را در محل مربوطه وارد نمایید