10 فروردین 1402

تعلیم و تربیت، فرایندی منسجم و هدفمند در دبیرستان ماندگار البرز

مولف: محمد محمدی   /  دسته: دسته بندی نشده   /  رتبه دهید:
4/7

تعلیم و تربیت، فرایندی  منسجم و هدفمند در دبیرستان ماندگار البرز

آغاز طرح های گام صفر کنکور در پایه یازدهم و گام 2صفر کنکور در پایه دهم، برای دومین سال متوالی و از هفته آخر بهمن ماه؛ شور و
تلاطم مضاعفی را در فضای آموزشی و فرهنگی دبیرستان ماندگار البرز ایجاد نمود. این طرح که در سال گذشته به شکل مجازی برگزار
شده بود، در سال جاری به مدد تجهیز سالن همایش شهیدرجایی به سیستم صوتی و تصویری به روز، در دو شکل حضوری و مجازی
جهت برخورداری هر چه بیشتر دانش آموزان، برگزار گردید.
 
دکتر سعدی؛ طراح و برنامه ریز آموزشی دبیرستان و مبدع طرح، در این خصوص اذعان نمود؛
   نگاه سه ساله ای که در امر آموزش در دبیرستان ماندگار البرز وجود دارد و با تکیه بر آخرین تغییرات کنکور، همواره پویایی می طلبد؛
  ایجاب می کند که بنیان های این فرایند در هر سال با برنامه ریزی غنی و به روز سامان یابد و انسجام و پیوستگی این سیر به شکل
  منظم و مستمر حفظ شود.  در این راستا طرح های گام صفر کنکور و گام دوصفر کنکور، برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم تجربی،
 ریاضی و انسانی، نقطه تبلوری بود تا با بازخوانی کنکورمحور دروس تخصصی در قالب اردوهای یکروزه و در روزهای تعطیل و درنیمه دوم سال تحصیلی، فرایند یادگیری را در دانش آموزان مجموعه اعتلا و عمق بخشد. 
 
این اردوها که جهت اجتماع دانش آموزان در دبیرستان از ساعت 8 صبح تا 6 بعدازظهر تعریف شده؛ با محوریت آموزش، آزمون و مشاوره
می باشد و طبق تقویم اجرایی مشخص و ارایه شده پیش می رود. در هر روز از اردو به شکل متناوب امور ذیل در دستور کار است:
برگزاری همایش های آموزشی به شکل موضوعی و با رویکرد تست و نکته، گذراندن وعده های مطالعاتی و حل تکالیف ارایه شده
توسط اساتید و ناظر به درس روز، رفع اشکال به مدد راهنمایی ناظران علمی که از زمره دانش آموخته های برتر دبیرستان هستند
و  در نهایت ازمون های موضوعی در پایان روز و ناظر به مبحث درسی همان روز ...
 
سعدی افزود؛ موارد فوق بانضمام ارایه خدمات مشاوره انگیزشی و تکنیکی، و ازمون های تجمیعی که با نام   ازمون "دانا"   (آزمون 
دانش اموزان نخبه البرزی) برگزار می شود و نیز تعریف تایمی جهت ورزش مفرح در طول روز اردو و برگزاری مناسک معنوی از جمله
نماز جماعت و ارایه پندهای اخلاقی در قالبی منعطف و هدفمند،این طرح را در پکیجی علمی و تربیتی به دانش اموز ارایه می کند.
وی نخبه پروری بدون توجه به شاخصه معنویت واخلاق را وبالی برای رشد و تربیت تمام ساحتی دانش اموزان دانست و گوشه ای 
از هدفگذاری مجموعه در این خصوص را درنحوه طراحی تندیس های برتر ویژه برترین های البرز و ارایه خدمات اموزشی و فرهنگی،
در بستری واحد، متجلی دانست.  
 
 این طرح در پایه دهم تجربی و ریاضی در سی و سه اردوی یکروزه، در پایه یازدهم تجربی و ریاضی در چهل و چهار اردوی یکروزه و در
پایه دهم و یازدهم انسانی، در شانزده اردوی یکروزه برگزار می شود.     همچنین ایجاد فضا و شرایطی در وعده های مطالعاتی، برای
دانش اموزان حاضر در اردو، جهت تحقق یادگیری تعاملی را به عنوان یکی از ویژگی های بارز این اردوی آموزشی/مطالعاتی می توان
دانست. سعدی یادگیری تعاملی را به عنوان گام سوم یادگیری معکوس، شیوه مختار مجموعه در اموزش، از شاخص های مهم تحقق
یادگیری بهینه در دانش آموزان برشمرد.
 
شایان ذکر است دبیرستان البرز در دهه اخیر به یمن ثبات مدیریت، به یکی از رتبه سازترین مدارس ایران تبدیل شده
است و توجه مجموعه به تربیت چند ساحتی دانش آموز از نقاط ممیزه این دبیرستان می باشد.
 

تعداد مشاهده (1691)       نظرات (0)

نظرات کاربران درباره خبر "تعلیم و تربیت، فرایندی منسجم و هدفمند در دبیرستان ماندگار البرز"


نظرتان را بیان کنید

نام:
پست الکترونیکی:
نظر:
کد بالا را در محل مربوطه وارد نمایید