به منظور آشنایی اولیاء محترم و دانش آموزان پذیرفته شده در آزمون ورودی دبیرستان ماندگار البرز همایش های
توجیهی در سالن اجتماعات شهید رجایی دبیرستان برگزار گردید.
در این همایش ها سرکار خانم دکتر سعدی مسئول آموزش و طراح و برنامه ریز آموزش دبیرستان ماندگار البرز
برنامه های راهبردی آموزشی دبیرستان البرز را ارائه نمودند.
خانم دکتر سعدی در ابتدای این نشست ها به وجه تمایز دبیرستان ماندگار البرز با سایر مدارس پرداختند.
ایشان سپس ، آموزش ، آزمون و مشاوه را مثلث تحقق یادگیری دانسته و پیرامون آن توضیحاتی را ارائه نمودند
در ادامه این همایش ها خانم دکتر سعدی برنامه های راهبردی دبیرستان البرز را به شرح ذیل ارائه و در رابطه با هر یک
از محورها برای اولیاء و دانش آموزان پذیرفته شده ، توضیحات مبسوطی ارائه داشتند.
1- آموزش دروس فراتر از برنامه های متداول در سایر مدارس
2- یادگیری معکوس الگوی پیشرفته آموزش در مدارس معتبر دنیا
3- دپارتمان های آموزشی تخصصی دبیرستان البرز
4- کتاب کار دروس تخصصی دبیرستان ، به عنوان هویت علمی البرز
5- برنامه های ویژه مهارت آموزی در نیمسال اول با شعار هر البرزی یک مهارت
6_ نقشه راه سه ساله ویژه کنکور دبیرستان ماندگار البرز
7- یادگیری علمی برخی دروس تخصصی از طریق آزمایشگاههای بی نظیر دبیرستان البرز
8- استقلال مرکز سنجش و ارزیابی دبیرستان البرز (البرزآروین)
9- تقویت سیستم ارزشیابی با توجه به مصوبه اخیر شورای انقلاب فرهنگی
10- تقویت و توسعه پویش جهاد علمی دبیرستان ماندگار البرز ( طلیعه دار آموزش در تمام نقاط کشور )
11- فعالیت دپارتمان مشاوره دبیرستان در دو بعد انگیزشی و تحصیلی
12_ استقلال مدرسه المپیاد دبیرستان البرز
( خانم دکتر سعدی در تبیین مدرسه المپیاد به نرخ قبولی ها و افتخار آفرینی دانش آموزان اشاره داشتند:
220 نفر قبولی در مرحله اول و 15 نفر ( تا کنون ) در مرحله دوم المپیاد)
13_ سایت دبیرستان البرز در اختیار هدف گذاری آموزشی ، تولید و محتوای آموزشی و ....
14_ تقویت نظام جامع ارزیابی آموزشی بر اساس الگوی 360 درجه
15_ همسان سازی در برنامه درسی و فوق برنامه ها بر اساس رویکرد سند تحول بنیادین
( خانم دکتر سعدی در تبیین این رویکرد اعلام داشتند بر اساس سند تحول، نقش معلم به مربی تغییر یافته
و کارکردهای اخلاقی معلمان در البرز برای ما بسیار مهم است )
16_ نشان افتخار و تندیس های برتر نقشه راه تربیتی دبیرستان البرز
( خانم دکتر سعدی نشان های طراحی شده را بر اساس سند تحول عنوان کرده و اظهار داشتند این نشان ها
در بر گیرنده دانش آموز چند ساحتی و توجه به یکپارچگی تعلیم و تربیت دارد. ایشان سپس کارکرد هر یک از
نشان ها را بیان داشتند)
تعداد مشاهده
(1338)
نظرات
(0)