ایجاد پایگاه علمی/آموزشی در دبیرستان و نظاممند کردن سیستم آموزشی، جهت بهینهسازی و ساماندهی نیروی انسانی متخصص با هدف مشارکت جدی و عملی معلمان در تصمیمسازیهای فرایند آموزشی در گرو حسن عملکرد دپارتمانهای آموزشی دبیرستان ماندگار البرز میباشد. دراین راستا عمده ماموریت دپارتمان ها جهت تحقق عقلانیت علمی را در موارد ذیل می توان برشمرد :
- همکاری مداوم با معاونت آموزشی و مشارکت در تدوین نقشه راه آموزش دبیرستان ماندگار البرز متناسب با آخرین تغییرات
- شناسایی، جذب و نگهداشت نیروی انسانی توانمند، متخصص و متبحر
- ابلاغ سیاست های آموزشی دبیرستان به دبیران گروه درسی و توجیه و تبیین لزوم پایبندی اساتید به مصوبات آموزشی جهت ایجاد وحدت رویه
- انعقاد قراردادی تحت عنوان"قرارداد آموزشی" متشکل از کلیه راهبردهای آموزشی لازم الاجرا با نیروهای انسانی پیش از عقد قرارداد مالی/اداری
- نظارت بر حسن عملکرد دبیر در طی سال تحصیلی و در هر دو نیمسال
- ارائه طرح درس واحد و مصوب در هر پایه در ابتدای سال تحصیلی و برای کلّ سال
- پیگیری میزان پایبندی دبیران به طرح درس ارائه شده، در طیّ سال تحصیلی
- اراِیه طرح درس یکپارچه برای"یادگیری معکوس"جهت اجرا توسط همکاران در هر سه پایه
- ملتزم کردن دبیران به ضبط فیلم های یادگیری معکوس تا قبل از آغاز سال تحصیلی
- نظارت بر حسن اجرای گام های سه گانه یادگیری معکوس، توسط دبیران، تا پایان سال
- ارائه کتاب مکمل (کتاب کار مختص البرز) با رویکرد تشریحی و تستی
- نظارت بر استفاده بهینه از "کتاب مکمل البرز(کتاب کار)" در پایه ها
- بررسی حسن عملکرد علمی و ارتباطی دبیر در کلاسهای درس و رضایتمندی دانش آموزان
- نظارت بر اجرای تدریس با رویکرد تشریحی/تستی در پایه ها در دروس تخصصی
- ارائه بودجه بندی آزمون های البرزآروین در ابتدای سال مطابق با طرح درس
- آماده سازی آزمون های البرزآروین طبق تقویم اجرایی آزمون های مصوب دبیرستان
- تجزیه و تحلیل نتایج آزمون های البرزآروین و نیز نمرات تشریحی مستمر و پایانی
- ارائه سوالات تشریحی تالیفی برای آزمون مستمر اول ، نیمسال اول(دیماه) و مستمر دوم
- نظارت برانجام ارزیابی مستمر کلاسی و اعطای نمره درهر ماه توسط معلم جهت ثبت درمدبّر
- حضور مدیران دپارتمان های تخصصی به میزان دو زنگ در هفته و مدیران دپارتمان های دروس عمومی یک زنگ در هفته، جهت رصد و پیگیری امور محوله
- ایجاد ارتباطات مداوم و موثر با مدیران پایه، مشاوران و نمایندگان علمی جهت رصد و ارزیابی شرایط و ثبت گزارش هفتگی در دفتر مخصوص
- پیگیری سیاست های آموزشی دبیرستان وتلاش مجدّانه امور در تحقق آن
- تشکیل ماهانه جلسات گروه های درسی (حضوری یا مجازی)
- ارائه گزارش ماهانه به معاونت آموزشی در خصوص ماموریت های محولّه
- شناسایی الگوهای برتر تدریس و معرفی و تعمیم آن به سایر همکاران
- طراحی برنامه آموزشی پویش جهاد علمی البرز و نظارت بر حسن اجرای آن در هر گروه درسی
تعداد مشاهده
(1911)
نظرات
(0)